{ }

در این قسمت تمامی موارد مربوط به خانواده را به صورت خلاصه برای شما توضیح میدهیم در واقع یک وکیل خانواده مواردی از جمله مطالبه مهریه ، اجرت المثل ایام زوجیت ، بررسی نفقه زوج ، نفقه فرزند ، حضانت فرزند ، تقاضای ازدواج مجدد ، الزام به تمکین ، مطالبه نفقه و … را بررسی می کند. باید در نظر داشت که وکیل طلاق مجرب نیز می تواند همین موارد را در صورت لزوم مورد تحقیق قرار دهد.

در اصل وکیل طلاق توافقی زیر مجموعه ای از وکیل خانواده محسوب می شود. برای اطلاعات بیشتر درباره هر یک از این موارد میتوانید به صفحه ی مربوطه مراجعه کنیدو همچنین برای گرفتن وکیل میتوانید همین حالا قرار ملاقات رزرو کنید.

وکیل خانواده

آیا لازم می باشد که برای طرح دعوا یا دفاع از دعوایی که علیه ما طرح شده از وکیل خانواده  استفاده کنیم؟

نهاد قضایی به منظور رسیدگی به دعاوی و حل و فصل اختلافات ایجاد شده است و روزانه هزاران پرونده در هر کدام از دادگاههای حقوقی و کیفری مطرح و رسیدگی و اجرا می شود به دلیل کثرت پرونده و قوانین ومقررات ماهوی بسیار آیین دادرسی و شیوه رسیدگی خاصی برای نهاد قضایی لازم و ضروری است

قوانین آیین دادرسی مدنی و کیفری مدون در این زمینه داریم ولی اغلب افراد در انتخاب مسیر طرح دعوا استفاده از این شیوه ها را نمی دانند چرا که یک امر تخصصی می باشد پس در چنین مواردی برای حضور در محضر دادگاه و قاضی که فرد متخصص می باشد نیاز است کسی که قانون را می داند و حق و حقوق مصرح در قانون را می داند داخل در موضوع شود .

مزایای استفاده از وکیل خانواده در دعاوی خانوادگی؟        

1-در صورت نیاز به وکیل خانواده  در موضوع خانوادگی از بین وکلا متخصص در امر حقوقی و از بین وکیل متخصص در آن موضوع وکیل انتخاب و به موکل معرفی می کنند یعنی وقتی نیاز به وکیل در امر خانواده و طلاق داریم نیاز نیست پرس و جو کنیم و دنبال این باشیم که کدام وکیل در این امر تبحر دارد در موسسه حقوقی سفیر شما مستقیم میروید پیش وکیل متخصص در امر خانوادگی .

  • استفاده از گروه وکلا موسسه حقوقی سفیر این امتیاز را به شما می دهد که علاوه بر اینکه وکیل خانواده انتخابی در قبال شما مسئول می باشد پرونده شما تحت نظارت و پیگیری مدیریت و مسئول گروه نیز می باشد.
  • در صورت نیاز به وکلای متعدد در پرونده بدون اتلاف وقت هر دو وکیل با قید توکیل از بین وکلای موسسه در اختیار شما قرار خواهد گرفت و در صرفه جویی هزینه های حق الوکاله و… به نفع موکل می باشد.

حال چند سوال مهم را در حوزه ی دعاوی خانوادگی پاسخ می دهیم :

وکیل خانواده، نحوه محاسبه نفقه زن

نفقه زن در اصطلاح حقوقی عبارت از چیزهایی است که شخص برای زندگی احتیاج به آن دارد از قبیل خوراک، پوشاک، مسکن و اثاث منزل در اصطلاح حقوقی کسی که باید نفقه را پرداخت کند منفق و کسی که نفقه به او داده می شود را منفق علیه گویند.

ماده ۱۱۰۲ قانون مدنی بیان می‌دارد همین که نکاح به‌طور صحت واقع شد روابط زوجیت بین طرفین موجود و حقوق و تکالیف زوجین در مقابل همدیگر برقرار می‌شود دو شرط زیر برای وجوب نفقه ضروری است:

۱- دایمی بودن عقد که قانون مدنی در ماده ۱۱۰۶ تصریح دارد: در عقد دایم نفقه زوجه به عهده شوهر است.

۲- تمکین کامل زوجه : در صورتی که زنی به صورت از همسر خود تمکین نکند، عنوان ناشزه بر وی تعلق می گیرد و در نتیجه پرداخت نفقه از عهده شوهر وی ساقط می شود.

چنانچه زن نسبت به مطالبه نفقه اقدام نماید مراجع قضایی برای تعیین نفقه این امر را به کارشناس رسمی دادگستری ارجاع می دهند تا نفقه زوجه را با در نظر گرفتن شئونات و تحصیلات و خانواده پدری وی تعیین نماید و با توجه به نظر کارشناس حکم مقتضی صادر می شود.

آیا خواندن صیغه محرمیت به صورت شفاهی مورد قبول قانون می باشد؟

در اصطلاح ازدواج موقت ( صیغه ) عقد زناشویی است که برای مدت محدودی واقع شده باشد. به آن ازدواج منقطع، نکاح منقطع و یا متعه نیز می گویند و در اصطلاح عامه صیغه معروف است. زیرا این نوع عقد به منظور بهره مند شدن مرد از زن واقع می شود.
تنها تفاوت ازدواج موقت با دائم در این است که بر مرد، نفقه زن (تهیه خوراک، پوشاک و مسکن) واجب نیست و پس از سپری شدن زمان عقد دیگر نیازی به خواندن صیغه طلاق نیست. خواندن صیغه محرمیت به صورت شفاهی هیچ اشکال قانونی و شرعی ندارد.

اجرت المثل در چه صورت تعلق می گیرد؟

اجرت المثل در طول زندگی مشترک بابت کارهایی که زن انجام داده است و قصد تبرع نداشته به زن تعلق می گیردمعمولاً اجرت المثل در زمانی به زوجه تعلق میگیرد که طلاق جاری شود زیرا در رسیدگی هایی که توسط دادگاهها بعمل آمده استبعضاً تحت این عنوان اگر اجرت المثل زوجه در حین ادامه زندگی محاسبه و از زوج وصول شود. ممکن است تحولاتی در وضعیت زندگی و اموال زوج حاصل شود که این قضیه میتواند در روند دریافت اجرت المثل مؤثر باشد .

 

مهریه چگونه اجرا و وصول می شود؟

چنانچه زوجه درخواست مطالبه مهریه داشته باشد می تواند طبق قانون به دفتر ازدواجی که عقد نکاح در آن صورت گرفته است مراجعه و به میزان که بخواهد و در صورت عندالمطالبه بودن مهریه در سند نکاحیه مهریه خود را درخواست اجرا دهد و مطالبه نماید که پس از درخواست اجرا دفتر ازدواج اجرائیه صادر و به زوج ابلاغ می نماید که مهریه را پرداخت نماید در صورت عدم پرداخت پرونده به اداره اجرا ارجاع می شود و استعلام از مراجع مربوط از جمله اداره ثبت اسناد و املاک بانک مرکزی، پلیس راهور جهت توقیف اموال زوج می شود تا در صورت وجود اموال توقیف صورت پذیرد.

مدارک لازم برای طلاق توافقی چیست؟

زمانی که زوجین بخواهند درخواست طلاق توافقی را به دادگاه ارائه بدهند مدارکی به شرح ذیل برای ثبت آن نیاز است:
1- شناسنامه زوجین
2- کارت ملی زوجین
3- اصل عقدنامه در صورتی که در دسترس نباشد یا مفقود شده باشد هر یک از زوجین یا وکلای آنها می توانند با مراجعه به دفترخانه ای که عقد در آن صورت گرفته مراجعه نمایند و تقاضای رونوشت نمایند.

شرط وکالت زن در طلاق چیست؟

طلاق منـحصر به اراده مـرد است و از حقوق مخـصوص به زوج می بـاشد. ولـی طبـق قانون شوهر می تواند با دادن وکالت در طلاق به زن این اراده را انتقال دهد تا زن هر زمان که خواست خود را مطلقه نماید. شـرط وکـالت در طلاق می تواند حین عقد در عقدنامه آورده شود و یا بعد از عقد در دفاتـر رسمی ثبت اسناد تنظیم گردد.

آیا اگر همسرم مانع ملاقات فرزند شود می توان تقاضای مجازات او را نمود؟

ملاقات فرزند مشترک حق طبیعی، اخلاقی و قانونی والدین می باشد و نمی توان هیچ یک از والدین را از ملاقـات فرزند خود بدون عذر قانونی محروم نمود. طبق ماده 54 قانون حمایت خانواده؛ کسی که مانع ملاقات فرزند شده است در بار اول به پرداخت جزای نقدی درجه 8 و در صورت تکرار حداکثر مجازات مذکور در قانون مجازات می شود.

وکیل خانواده؛ در صورت فوت پدر، حضانت فرزند با چه کسی است؟

حضانت فرزند حق و در عین حال تکلیفی است که قانون برای حفظ و نگهداری کودک به والدین سپرده است. وظیفه حفظ و نگهداری فرزندان زندگی مشترک بر عهده والدین است. در صورت فوت پدر طبق قانون مدنی در هر حال با مادر است.

مزایای مطالبه نفقه فرزند توسط وکیل خانواده چیست ؟

نفقه فرزند مشترک از جمله امور مالی می باشد که زوجین در صورت جدایی و یا طلاق باید نسبت به آن اظهارنظر نمایند. مطالبه نفقه فرزند توسط وکیل خانواده  مسلماً هر وکیل با توجه به تعاریف قانونگذار و دفاعیات مستدل و مدارکی که بدست آمده است میتواند جهت اثبات نفقه فرزند از طریق محاکم وارد عمل شود.

در صورتیکه نیاز به مشاوره دارید میتوانید به صورت رایگان مورد حقوقی خود را از طریق تلفن با همکاران ما مطرح کنید و یا در صورت تمایل به مشاوره حضوری با مراجعه به سایت در قسمت قرار مشاوره ، زمان مشاوره خود را ثبت کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و قرار مشاوره شما را قطعی کنند.


نظرات