برای ثبت شرکت در آلمان باید چه مراحلی را طی کنیم؟
کشور آلمان به علت دارا بودن شرایطی از قبیل:
1- زیر ساخت های قوی اقتصادی
2- داشتن نیروهای متخصص کاری و ...
گزینه مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی است. کشور آلمان در پخش تحقیق و توسعه فعال بوده و به همین دلیل کشور مناسبی برای ثبت شرکت خارجی می باشد.
این کشور به علت دارا بودن نرخ ریسک پایین برای از دست رفتن سرمایه، اطمینان خاطر برای سرمایه گذاران خارجی را به همراه دارد. و یکی از مزیت های ثبت شرکت در آلمان این است که افراد خارجی نیاز به تسلط کامل زبان آلمانی، برای سرمایه گذاران در این کشور نخواهند داشت.
با ثبت شرکت در کشور آلمان میتوانیم ویزای آلمان دریافت کنیم.
GMBH (شرکت مسئولیت محدود) در آلمان:
مراحل و سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در آلمان:
برای ثبت شرکت در آلمان اولین مرحله ثبت نام تجاری است و در مرحله دوم ثبت اساس نامه و افتتاح حساب است. و در مرحله بعد میتوانیم افزایش سرمایه را بر طبق نوع شرکت ثبتی داشته باشیم.
مراحل تشکیل شرکت در آلمان:
نکاتی که باید در ثبت شرکت در آلمان رعایت کرد:
بعد از پروسه ثبت شرکت در آلمان میتوانیم برای اخذ استاندارد اقدام کنیم و باید پرسش نامه حاوی اطلاعات شرکت را به اداره ـمار ارسال کنیم و در این مرحله اداره کار کشور یک کد 8 رقمی برای تعیین هدف های تامین اجتماعی صادر میکند. و بعد از آن یک اعلان برای ثبت مالیات بر ارزش افزوده و یک مالیات برای شرکت ها فرستاده میشود. تا تشکیل شدن نهاد تجاری را اعلام کند. شرکت های بزرگ و هلدینگ ها ملزم به گزارش صورت حساب مالی در پایان هر 3 ماه میباشند.
تغییرات در اطلاعات ثبت شرکت در آلمان:
در صورتی که صاحب شرکت تصمیم میگیرد فعالیت خود را تغییر دهد. موظف است تغییرات انجام شده را اطلاع دهد. تغییر درنام شرکت، تغییر در سلسله مدیریتی، تغییر در اطلاعات عمومی در مورد مدیران، و هرگونه تغییراتی باید حتما اعلام شود.
از مهمترین اطلاعات راجع به ثبت شرکت در آلمان، اطلاع از هزینه های این برنامه می باشد. هزینه هایی که برای راه اندازی یک شرکت و کسب و کار در آلمان نیاز است را دراین قسمت مشاهده می فرمایید:
موضوع |
ثبت شرکت GMBH با یک سهامدر |
ثبت شرکت GMBH با چند سهام دار |
سرمایه سهام |
25,000 یورو |
25,000 یورو |
هزینه های تشکیل |
||
محضری سازی توافق نامه سهامداران و انتصاب مدیرعامل |
375.00 یورو |
384.00 یورو |
ایجاد لیست سهامداران |
96.00 یورو |
96.00 یورو |
هزینه های ثبت نام ثبت تجاری |
||
پیش نویس برنامه ثبت نام تجاری |
62.50 یورو |
62.50 یورو |
فعالیت های نظارتی (فعالیت پشتیبانی) |
62.50 یورو |
62.50 یورو |
ایجاد فایل های ساختار XML |
37.50 یورو |
37.50 یورو |
هزینه های جانبی |
||
هزینه های پستی و ارتباط از راه دور |
30.00 یورو |
30.00 یورو |
کپی، چاپ، اسکن، پرونده سازی |
22.00 یورو |
22.00 یورو |
هزینه های اسناد رسمی (خالص) |
685.50 یورو |
694.50 یورو |
هزینه های اسناد رسمی (شامل 19 درصد مالیات بر ارزش افزوده) |
815.75 یورو |
826.46 یورو |
مزایای ثبت شرکت در آلمان:
جمهوری آلمان در بین گزینه های موجود در اروپا یکی از بهترین کشورها برای سرمایه گذاری خارجی محسوب می شود. محل قرار گیری در اروپا، نیروی کاری متخصص، ارتباط آسان با بازار های مالی سایر کشور ها و داشتن زیر ساخت های مناسب، از مهمترین نکات برای شروع یک بیزنس در آلمان است. از دیگر نکات مثبت در آلمان، سرمایه گذاری دولت بر روی بخش توسعه و تحقیق است که فرصت های بسیار زیادی را برای افراد خلق کرده است. آلمان از قوی ترین نظام های اقتصادی و سرمایه گذاری در جهان محسوب می شود که به عنوان دومین کشور صادر کننده جهان شناخته می شود. نکته مثبت بعدی در مورد کشور آلمان، داشتن زیر ساخت های بسیار قوی در زمینه تامین خدمات اجتماعی می باشد. در حالت کلی آلمان بهترین مقصد برای راه اندازی یک شرکت و بیزنس جدید است و متقاضی می تواند از تمام امکانات این کشور برای رونق کار خود استفاده کند.
مدارک لازم برای ثبت شرکت و سرمایه گذاری در آلمان:
1-مدارک شناسایی متقاضی.
2-تکمیل فرم های درخواست.
3- نام کلیه سهام داران.
4- مدارک تحصیلی مدیرعامل و سهام داران.
5- مدارک زبان آیلتس یا تافل یا آلمانی جهت اثبات میزان تسلط متقاضی.
6-ارائخ گذرنامه کیه اعضای شرکت با اعتبار بیش از 6 ماه.
7-نام و شکل شرکت حقوقی بر تجارت برنامه ریزی شده.
8-نام کلیهسهام داران و شرکا هنگام ثبت شرکت.
9- عکس رنگی.
10-رزومه.
11-ارائه بیزینس پلن.
12- ارائه گواهی عدم سوءپیشینه برای اعضای شرکت.
13-گواهی بیمه سلامت.
14-محل اسکان.
15-گواهی تمکن مالی.
16-گزارش حساب بانکی 3 ماه اخیر.