{ }

برای کمک به مشتریان در یافتن موقعیت دقیق کسب‌وکارتان در Google Maps و «جستجو»، نشانی کسب‌وکارتان را در «Google برای کسب‌وکار من» وارد کنید.

نشانی کسب‌وکاری که وارد می‌کنید در فهرست شما به‌طور عمومی نشان داده می‌شود. اگر در محل کسب‌وکارتان به مشتریان خدمات ارائه نمی‌کنید، فیلد نشانی را خالی بگذارید و به‌جای آن منطقه خدماتی را فهرست کنید.

رهنمودهای نشانی

برای به‌تأیید رساندن کسب‌وکارتان، باید نشانی کسب‌وکاری وارد کنید که Google بتواند موقعیت آن را پیدا کند. برای اینکه بتوانیم نشانی‌تان را درست نشان دهیم، مطمئن شوید فهرست نشانی‌تان ازرهنمودهای نشانی  پیروی می‌کند. به‌خاطر داشته باشید:

  • مطمئن شوید نشانی خیابان مکانتان را کامل و دقیق وارد کرده باشید (مثلاً: شیراز، خیابان ملاصدرا، کوچه سرمدی، پلاک ۱۶، کدپستی: ۷۴۱۵۶). 
  • شماره واحد، طبقه، شماره ساختمان و غیره را در نشانی بگذارید. 
  • فقط اطلاعاتی را وارد کنید که بخشی از نشانی رسمی شما است. اطلاعاتی مانند تقاطع‌ها و علامت‌های مشخصه اطراف را فقط برای منطقه‌هایی اضافه کنید که نشانی رسمی خیابان، مکان کسب‌وکار را به‌طور دقیق مشخص نکند. برای نمونه، از اضافه کردن «نبش خیابان کارگر و بلوار کشاورز» یا «روبه‌روی پارک ملی» پرهیز کنید.

چگونگی افزودن یا ویرایش نشانی

برای افزودن یا ویرایش نشانی کسب‌وکارتان این مراحل را دنبال کنید:

  1. وارد سیستم ‏Google برای کسب و کار من وارد شوید؛
  2. اگر چند مکان دارید، مکان موردنظرتان را برای مدیریت باز کنید؛ 
  3. در منو، روی اطلاعات کلیک کنید؛
  4. روی فیلد نشانی Location کلیک کنید؛
  5. با دنبال کردن رهنمودهای بالا نشانی‌تان را وارد کنید، سپس روی اعمال کلیک کنید؛
  6. اگر نتوانیم نشانی‌تان را پیدا کنیم، دکمه قرمز تنظیم مکان نشانگر روی نقشه شهر شما در سمت چپ پنجره نمایان می‌شود. روی تنظیم مکان نشانگر کلیک کنید؛
  7. نقشه‌‌ای با سنجاقی قرمز روی مکان کسب‌وکار شما نشان داده می‌شود. می‌توانید این سنجاق را روی نقشه بکشید. سنجاق را در مرکز مکانتان قرار دهید. (برای مثال، اگر فروشگاه تحتِ‌مدیریت شما در مرکزخریدی طولانی واقع شده است، سنجاق را در مرکز فروشگاهتان در داخل مرکزخرید قرار دهید.) برای بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی، از بزرگ کردن Zoom in و کوچک کردن Zoom out در سمت چپ صفحه استفاده کنید؛
  8. بعد از مشخص کردن محل دقیق مرکز مکانتان، روی اعمال کلیک کنید. ممکن است قبل از انتشار، ویرایش‌هایتان را ازنظر کیفیت بازبینی کنیم.

نحوه حذف نشانی

نکته: اگر نشانی کسب‌وکارتان را حذف کنید، فهرست شما به‌جای آن فقط منطقه خدماتی  شما را نشان خواهد داد. (اگر منطقه خدماتی وارد نکرده باشید، منطقه‌ای محلی به‌‌طور پیش‌فرض برای شما انتخاب خواهد شد. بعداً می‌توانید درصورت نیاز آن را ویرایش کنید.)

برای حذف نشانی کسب‌وکارتان این مراحل را دنبال کنید:

  1. وارد سیستم ‏Googleبرای کسب و کار من  شوید؛
  2. اگر چند مکان دارید، مکان موردنظرتان را برای مدیریت باز کنید؛ 
  3. در منو، روی اطلاعات کلیک کنید؛
  4. روی فیلد نشانی Location کلیک کنید؛
  5. روی پاک کردن نشانی و سپس روی اِعمال کلیک کنید.

نظرات