{ }

در ابتدا محصولی با ارزش افزوده به معنای هر محصول یا اقداماتی است که به شما کمک می کند تا ارزش محصولات یا کسب و کارتان را افزایش دهید یا چیزی را که می توانید به یک محصول اضافه کنید که به شما امکان می دهد حاشیه سود خود را افزایش دهید.

تمام انواع محصولات و اقدامات ارزش افزوده وجود دارد، اما معمولا هنگامی که به مزارع آلی یا خرده فروشی آلی می آید، آنها با هم به عنوان "محصولات ارزش افزوده" یا "محصولات با ارزش افزوده" همپوشانی دارند.

اصطلاح "ارزش افزوده" در صنعت کشاورزی آبی مترادف است: محصولات بازار طاقچه، محصولات تخصصی، محصولات با ارزش افزوده، کشاورزی ارزش افزوده، پردازش ارزش افزوده و ارزش افزوده.

شما همچنین ممکن است عبارت «فرصت های ارزش افزوده» را بشنوید که بیشتر مربوط به اقداماتی است که می توانید انجام دهید، از قبیل ساختن مربا از برداشت توت های ارگانیک شما، ساخت پنیر منحصر به فرد در مزرعه لبنیاتتان، آتش سوزاندن محصولات سبزیجات برای کشاورزان ،بازار، بسته بندی محصولات ارگانیک را با یک روش خاص که ممکن است ارزش آنها را افزایش دهد، میزبانی تورهای مزرعه یا کارگاه های آموزشی را به اشتراک بگذارد. فرصت های ارزش افزوده شما ممکن است یا ممکن است شامل اضافه کردن محصولات ارزش افزوده باشد.

  • گرفتن در مقابل ایجاد ارزش در کسب و کار آلی خود را

به عنوان مثال، می گویند شما یک کشاورز هستید که تصمیم می گیرد با فروش سوخت زیستی مبتنی بر دانه به نیروگاه محلی خود، سعی کنید سود خود را افزایش دهید. بیوماس مبتنی بر دانه یک محصول ارزش افزوده است.

افزایش سود و لذت بردن از محصولات با ارزش افزوده

در نهایت، تلاشهای ارزش افزوده سود را افزایش می دهد، اما محصولات با ارزش افزوده و فرصت های دیگری نیز وجود دارد، مانند:

  • رضایت شخصی. شاید یک سرگرمی باشد که همیشه می خواهید دنبال کنید یا یک محصول که همیشه واقعا می خواهید آن را تولید کنید. با توجه به این سرگرمی و یا این محصول به عنوان چیزی ارزش افزوده برای کسب و کار شما می تواند به شما کمک کند هر دو انجام این رویا شخصی و پول بیشتری.
  • هیجان خوب، این به این معنا نیست که ساختن مربا به اسکیت دوییدن شباهت دارد، اما رشد محصولات مشابه سال بعد از سال، باعث خستگی می شود. هر چند وقت یکبار آن را به اندازه کافی انجام می دهید. تلاش های ارزش افزوده می تواند تنوع و هیجان را به روال کاری شما اضافه کند.
  • ارزش بازاریابی . هرگز نادیده نگیرید که چگونه محصولات طاقچه می توانند به مصرف کنندگان نگاه کنند. سبزیجات ارغوانی در همه جا در دسترس هستند، اما اگر مصرف کنندگان همچنین می توانند گل های خوراکی ارگانیک یا گیاهان خشک را در مزرعه مزرعه خود انتخاب کنند، سپس شروع به ایستادگی می کنید. همین امر برای ترشی آلی ساخته شده از توت های ارگانیک شما نیز می باشد.
  • سرگرمی و یادگیری لذت بردن از چیزهای جدیدی است، و محصولات با ارزش افزوده می توانند دانش آلی خود را در یک منطقه جدید توجیه کند.
  • جنبه های سازگار با محیط زیست. اقلام و فرصت های به کار رفته در اکثر موارد بسیار سازگار با محیط زیست هستند زیرا معمولا از منابع موجود شما استفاده می کنند و استفاده از زمین و استفاده از مواد اولیه جدید را به حداقل می رساند یا هر دو.

آیا آلی به طور خاص اضافه شده است؟

تولید ارگانیک به خودی خود نوعی ارزش افزوده نیست، گرچه بعضی از مردم فکر می کنند. بسیاری از مقالات و کتاب های موجود در آن وجود دارد که به کشاورزی ارگانیک به عنوان «کشاورزی ارزش افزوده» اشاره دارد اما این استفاده نادرست از این اصطلاح است.

همانطور که ادن آلیگ هوشمندانه اظهار می کند، آلیاژهای ارزش افزوده عبارتند از: "یک بدبختی. محصولات ارگانیکی برای کشاورزان و مصرف کنندگان ارزش بیشتری دارند اما این ارزش ها اضافه نمی شوند." آنها در سیستم تولید و مدیریت کشاورزی آلی هستند. "

گرچه رشد ارگانیک و تولید آلی ارزش افزوده نیست، فرصت های زیادی وجود دارد که در صنایع آلی وجود داشته باشد

نخستین سوالی که یک فرد برای تولید به ذهنش می آید این است که چه محصولی تولید کنیم تا از جنبه های مختلف دارای سود آوری باشد . در ابتدا باید طیف وسیعی از محصولات مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و از جنبه های مختلف از جمله جنبه های فنی محصول و بازارسنجی مورد مطالعه دقیق قرار گیرد.

پس از آنالیز بازار و توجیهات فنی ، نوبت به مرحله ارزیابی طرح و آماده سازی طرح توجیهی مناسب می باشد . بعد از این مرحله و پس از مرحله مکان یابی طرح ، ماشین آلات مورد نیاز تامین و نصب گردد .

برای شروع یک تولید و پس از طی مراحل فوق ، ابتدا با ظرفیت پایین شروع به تولید آزمایشی شود و بازار مورد سنجش عملی قرار بگیرد . در ادامه چند محصول جهت تولید پیشنهاد می گردد و راهکارهای اجرایی آن بیان می شود .

  1. صنایع غذایی :صنعت غذا همواره یکی از مهمترین صنایع تولیدی بوده که اهمیت زیادی در ایجاد ثروت و ارزش افزوده دارد .
  2. صنایع فلزی : صنایع فلزی طیف گسترده ای از صنایع را در بر می گیرد ، که اساسا صنایع پایه ای و مادر می باشد .
  3. صنایع بسته بندی : صنعت بسته بندی در کشور ما ظرفیت فراوانی جهت رشد و توسعه دارد . صنایع بسته بندی در حال حاضر یکی از مهمترین صنایع در ایجاد ارزش افزوده می باشد .
  4. صنایع شیمیایی : در کشور ما با توجه به وجود صنایع پتروشیمیایی ، صنایع پایین دستی از جمله صنایع شیمیایی شرایط خوبی برای رشد دارد .
  5. صنایع دارویی : یکی از پر درآمد ترین صنایع در جهان ، صنایع دارو سازی می باشد که در کشور ما نیز رشد و توسعه ی خوبی داشته است و کار بر روی تولید مواد اولیه صنایع دارویی می تواند بازار مصرف مناسبی بیابد .
  6. صنایع معدنی : ایران یکی از کشورهای با ذخایر معدنی در جهان می باشد که با توجه به افزایش رشد صنایع در جهان ، نیاز به فراورده های معدنی نیز افزایش یافته و سرمایه گذاری در این زمینه چشم اندازی خوبی را پیش رو دارد .
     

خط تولیدهایی پیشنهادی

در ابتدا علاقه خود را مدنظر بگیرید و سپس بازار را ارزیابی کرده و پس از بازار سنجی و پیدا کردن بازار مناسب وارد بحث فنی شده و واحد تولیدی مورد نظر خود را ایجاد نمایید.

بسته بندی گیاهان دارویی

یک پیشنهاد برای تولید که بازار مناسبی در داخل و کشورهای همسایه دارد، خط بسته بندی گیاهان دارویی می باشد

تولید غذاهای آماده و نیمه آماده

بخش صنعت غذایی همیشه بازار مناسبی برای سرمایه گذاری است و در سالهای اخیر با توجه به وضعیتی که در مناسبات سیاسی منطقه به وجود آماده است. همچنین در داخل کشور با یافتن غذاهای خارجی که مناسب با ذائقه مردم ایران است می توانید به تولید آن بپردازید و بازار مناسبی در داخل کشور ایجاد نمایید؛ برخی از غذاهای عربی ، هندی و… می تواند گزینه های مناسبی برای تولید باشد.

تولید تنقلات و غذاهای سالم و ارگانیک

محصولاتی مانند چیپس میوه ،اسنک بادام و مغزها ، بسته بندی آجیل در بسته بندی های مناسب، انواع نوشابه ها و نوشیدنی های سالم و ارگانیک نظیر نوشابه چای سبز و نوشابه آلوئه ورا و …

صنایع نوشیدنی

صنایع نوشیدنی طیف بسیار وسیعی از صنایع را در بر می گیرد، از تولید دوغ و فراورده های لبنی گرفته ، تا انواع نوشابه های گازدار و بدون گاز، پالپ دار و… . خوبی این نوع از تولیدات این است که فضای رقابتی بسیار مناسبی وجود دارد و می توان با کار بر روی فرمولاسیون های جدید و تحقیقات در زمینه ساخت نوشیدنی های جدید با ذائقه های مختلف، بازار مناسبی برای محصولات تولید شده فراهم آورد.

خط تولید صنایع شیر و لبنیات

صنایع لبنی و فرآورده های مشتق شده از شیر، بسیار متنوع است و فرمولاسیون های بسیاری دارد ، سرمایه گذاری در این صنعت دارای ریسک پایین و مزیت های اقتصادی بالایی است.

خط تولید آب معدنی و آب آشامیدنی

با توجه به کمبود آب در کشور و منطقه ، سرمایه گذاری در صنعت آب ، یکی از مطمئن ترین سرمایه گذاری ها می باشد که ریسک پایینی دارد.

خط تولید داروهای گیاهی و قرص و کپسول گیاهی

با توجه به رشد روزافزون استفاده مردم از داروها گیاهی و قرص و کپسول های گیاهی و جایگزین شده داروهای گیاهی به جای انواع صنعتی و شیمیایی آن، استفاده از این فرآورده رشد زیادی نموده و بازار فروش خوبی دارد.

خط تولید رب ، سس ، کنسانتره گوجه

رب گوجه و انواع سس ، از دیگر صنایع غذایی می باشد که بازار فروش مناسبی داشته و دارای توجیح مناسبی است.

خط تولید آبمیوه

آبمیوه و نوشیدنی های برپایه میوه اگر با فرمولاسیون های جدید و کیفیت مناسب ارائه شود، بازار مناسبی خواهد داشت.

خط تولید کنسانتره میوه

کنسانتره میوه یک صنعت بالا دستی در صنایع نوشیدنی محسوب شده و می تواند به عنوان ماده اولیه به فروش رسد .

خط تولید شربت و شربت گیاهی

تولید شربت با فرمولاسیون و طعم های جدید و متنوع، از دیگر پیشنهادات ما جهت تولید می باشد.

خط تولید نوشیدنی آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی است که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و در صنایع مختلف از جمله نوشیدنی مورد استفاده قرار گرفته است. این نوشیدنی محبوبیت خوبی بین مصرف کنندگان پیدا کرده است.

خط تولید مربا

مربا از دیگر محصولاتی است که جهت تولید توصیه می شود که روند تولید ساده و فروش مناسبی دارد.

خط تولید ترشی جات و چاشنی های غذا

ترشی و چاشنی های غذایی از دیگر محصولاتی است که برای تولید پیشنهاد می گردد.

.

 


نظرات